Ai primit prin poștă o notificare pentru plata taxei rutiere și te-ai întrebat dacă este reală? Serviciul Fiscal de Stat confirmă că documentele sunt autentice. Aproape 85.000 de proprietari auto au fost notificați, iar suma totală calculată pentru plată ajunge la 102,6 milioane de lei. Nu toți cei care au primit scrisoarea trebuie însă să scoată din nou bani din buzunar.
SFS precizează că a expediat, prin intermediul Poștei Moldovei, 84.974 de notificări. Acestea vizează proprietarii automobilelor care au trecut inspecția tehnică în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2025 și pentru care inspecția se efectuează o dată la doi ani.
Aici apare și motivul pentru care unii șoferi ar putea fi surprinși de notificare. Faptul că mașina nu trebuie să treacă inspecția tehnică în 2026 nu înseamnă că proprietarul este scutit de taxa rutieră.
Potrivit Fiscului, taxa pentru folosirea drumurilor se achită anual, indiferent dacă inspecția tehnică a automobilului este efectuată anual sau o dată la doi ani.
În notificare sunt indicate codul VIN al automobilului, anul fabricației și suma care trebuie achitată pentru 2026. Documentul conține și un cod QR prin care șoferul poate accesa MPay pentru efectuarea plății.
Suma poate fi verificată și prin serviciul „Calculator auto online”, iar SFS a publicat instrucțiuni pentru cei care vor să verifice obligația și să achite taxa prin MPay.
Există însă o precizare importantă pentru șoferii care au plătit deja. Dacă taxa rutieră pentru 2026 aferentă automobilului indicat în notificare a fost achitată, documentul poate fi ignorat. Nu este necesară efectuarea unei plăți repetate.
Fiscul explică și situația mașinilor vândute. Dacă automobilul a fost înstrăinat, iar taxa nu fusese achitată la momentul vânzării, obligația de plată îi revine noului proprietar sau utilizator.
În total, obligațiile indicate în cele aproape 85.000 de notificări însumează 102,6 milioane de lei.


